Tomi Alakoski on valittu Suomen 4H-liiton toimitusjohtajaksi

Suomen 4H-liiton uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu kasvatustieteiden maisteri Tomi Alakoski, 45. Hän siirtyy tehtävään Atea Finlandin Account Managerin työstä.

Suomen 4H-liiton hallituksen puheenjohtaja Eero Suutari on hyvin tyytyväinen saadessaan Tomi Alakosken 4H:n toimitusjohtajaksi.

”Tomin kasvatustieteellinen koulutuspohja ja hänen työkokemuksensa opetus- ja viestintätehtävissä sekä erityisesti näytöt Yrityskylä-oppimisympäristön rakentamisessa vakuuttivat liiton hallituksen. Hän on oikea henkilö luotsaamaan 4H-nuorisotyötä toimintaympäristön tulevissa muutoksissa”, sanoo Eero Suutari.

”Myös 4H-toiminta on Tomille omasta nuoruudesta tuttua.”

Aikaisemmin Alakoski on työskennellyt Taloudellisessa tiedotustoimistossa (TAT) useissa erilaisissa tehtävissä, viimeksi Yrityskylän toiminnanjohtajana vuosina 2011–2017. Hänellä on näkemyksellistä osaamista nuorten yrittäjyyskasvatuksesta.

Tomi Alakoski aloittaa toimitusjohtajana Suomen 4H-liiton keskustoimistossa Helsingissä 1. syyskuuta.

”Uskon kaikessa vahvasti luodun toiminnan missioon. Minulle lasten ja nuorten hyvinvointi sekä parempi tulevaisuus ovat olleet koko työelämän äärimmäisen tärkeitä asioita. On hienoa saada jatkaa tätä työtä nyt Suomen 4H-liiton palveluksessa.”

Nykyinen toimitusjohtaja Seppo Hassinen jatkaa tehtävässään elokuun loppuun saakka ennen siirtymistään eläkkeelle.

Suomen 4H-liiton uusi toimitusjohtaja Tomi Alakoski, p. 040 501 5307.

Suomen 4H-liiton hallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Eero Suutari, p. 050 512 0594

Suomen 4H-liiton toimitusjohtaja Seppo Hassinen, p. 040 518 7372
Kuvia Tomi Alakoskesta 4H-liiton kuvapankista.

Maaseudun Tulevaiuuden kirjoitus 21.6.2017:

Yrityskylien isä Tomi Alakoski valittiin 4H-liiton toimitusjohtajaksi – ”4H tarjoaa sitä, millä lapsen saa irti pädistä”
osoitteessa: http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/yrityskylien-is%C3%A4-tomi-alakoski-valittiin-4h-liiton-toimitusjohtajaksi-4h-tarjoaa-sit%C3%A4-mill%C3%A4-lapsen-saa-irti-p%C3%A4dist%C3%A4-1.195052.

Tiedote: STTInfo

Nuorten yrittäjyys- ja työelämätaidot puhuttavat SuomiAreenassa 2017

YES-verkoston ja 4H:n paneelissa 14.7. keskustellaan nuorten yrittäjyys- ja työelämätaidoista. Haastamme eri alojen asiantuntijat pohtimaan sitä, millaisia taitoja nuoret tarvitsevat tulevaisuuden työelämässä. Onko tulevaisuus huippuosaajien vai pärjääkö tavis? Lue lisää...